GO:4
Z Profiles
Leader - Manager / Lídr - Manažer (LEA)
(odkazuje na EPAs: 5 ,
6 ,
7 )
Manažer (LEA)
Lékař, který přebírá odpovědnost za vedení týmu, organizování zdravotní péče a efektivní řízení zdrojů ve zdravotnictví. Zajišťuje kvalitu a kontinuitu péče o pacienty.
Jako manažeři a jednotlivci projevující vedení jsou lékaři aktivní osobnosti, které přebírají iniciativu a spolupracují na pozitivních a udržitelných změnách ve zdravotní péči, od úrovně jednotlivého pacienta až po zdravotnický systém (lídři nemusí mít formální titul, aby vedli). Manažeři přebírají odpovědnost za poskytování vynikající péče o pacienty prostřednictvím své činnosti jako lékaři, administrátoři, vědci nebo učitelé.
Lékaři jsou schopni:
4.1 Pochopit principy populační medicíny a její strategie a používat hlavní nástroje používané v epidemiologii a veřejném zdraví. Mezi tyto nástroje patří sběr a využívání determinant a ukazatelů zdraví, popisné a vysvětlující statistiky, rizikové a ochranné faktory a koncepty prevence a podpory zdraví na úrovni jednotlivce, komunity a životního prostředí.
4.2 Definovat a ilustrovat strategie podpory zdraví a zdraví posilující strategie na různých úrovních, jako je monitorování a podpora bezpečného prostředí a podpora efektivních politik veřejného zdraví a intervencí. Při tom zohledňují finanční, materiální a personální zdroje na úrovni komunity i veřejného zdraví.
4.3 Rozpoznat a reagovat na výskyt nemocí, epidemie a pandemie.
4.4 Identifikovat a řešit speciální potřeby zranitelných skupin, přičemž si uvědomují důležitost spravedlnosti při poskytování péče. Pokud je to vhodné, hledají spolupráci se sociálními službami.
4.5 Zabývat se psychosociálními, pojišťovacími, finančními a environmentálními aspekty postižení a chronických nemocí.
4.6 Identifikovat role a popsat funkce systému zdravotního a invalidního pojištění a jeho dopad na zdraví a zdravotní péči na individuální i kolektivní úrovni.
4.7 Integrovat principy ekonomické efektivnosti a účinnosti do každodenní práce a plánování poskytování zdravotní péče.
4.8 Identifikovat a zapojit se do příležitostí k neustálému zlepšování zdravotnického systému, založeného na kritickém porozumění kontinuální transformaci medicíny a společnosti.