EPA:3

Z Profiles

Stanovit diferenciální diagnózu po klinickém setkání

(Související role: Canmeds.pngEXP, Canmeds.pngSCH)

3. Tato EPA zahrnuje schopnost studenta nebo začínajícího lékaře analyzovat klinické informace a formulovat diferenciální diagnózu na základě anamnézy, fyzikálního vyšetření a výsledků testů.
Epas.png 3.1 Syntetizovat podstatná data z předchozích záznamů, integrovat informace získané z anamnézy, významné fyzické a duševní příznaky a výsledky fyzikálního vyšetření; poskytovat počáteční diagnostická hodnocení; zohlednit věk, pohlaví a psychosociální kontext pacienta, stejně jako sociální determinanty zdraví.
Epas.png 3.2 Posoudit naléhavost každé stížnosti, symptomu nebo situace.
Epas.png 3.3 Projevovat povědomí o multimorbiditě a atypickém průběhu onemocnění, zejména u starších pacientů.
Epas.png 3.4 Integrovat vědecké základy základních lékařských věd a epidemiologické informace (pravděpodobnost onemocnění) do klinického uvažování za účelem vytvoření diferenciální diagnózy a pracovní diagnózy, uspořádané do smysluplné hierarchie.
Epas.png 3.5 Spolupracovat se supervizory a členy týmu na potvrzení pracovní diagnózy; vysvětlit a dokumentovat klinické uvažování, které vedlo k pracovní diagnóze; projevovat kritické myšlení ohledně diferenciální diagnózy.
Epas.png 3.6 Vypořádat se s nejasnostmi v diferenciální diagnóze, jak u sebe, tak u pacienta; otevřeně reagovat na otázky pacientů a členů zdravotnického týmu; průběžně aktualizovat diferenciální diagnózu.



Zdroje